سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن |

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آرملات

تعریف آرملات

آرملات در واقع از یک لایه بتن با مقاومت بالا به ضخامت یک تا دو سانتی متر تشکیل شده است. این لایه بتن در برابر سایش بسیار مقاوم است. آرملات را باید بر روی بتن تازه اجرا کرد. درصورتی محل مورد نظر دارای بتن قدیمی می باشد، ابتدا باید یک لایه بتن تازه به اندازه 8 سانتی متر بر روی سطح قدیمی ایجاد نموده و سپس آرملات را اجرا نمایید.

توجه داشته باشید که بتن قدیمی به بتنی اطلاق می شود که بیش از 12 ساعت از عمر آن بگذرد. بنابراین آرملات را باید بین دو زمان گیرش اولیه و گیرش نهایی بتن اجرا کرد. البته لازم به ذکر است که امکان اجرای آرملات بر روی بتن قدیمی وجود دارد برای این منظور باید از چسب های مخصوص استفاده شود اما به طور کلی انجام این کار توصیه نمی شود.

آرملات به صورت رنگی نیز وجود دارد که در سه رنگ قرمز، سبز و زرد می باشد. معمولا از آرملات در مناطق صنعتی استفاده می شود که دارای ترافیک سنگین می باشند. علاوه بر این در مناطقی که در آن ها از ماشین آلات سنگین استفاده می شود و در معرض سایش بتن ناشی از این ماشین آلات هستند نیز از آرملات استفاده می شود.

استفاده از آرملات به عنوان کفپوش های دکوراتیو و تزیینی نیز یکی از کاربردهای آن محسوب می شود. برای این منظور از آرملات رنگی استفاده می شود و می توان آن را با استفاده قالب های مخصوص شکل داد.تنها در مورد آرملات باید دقت داشته باشید که امکان ایجاد سطوح یکپارچه با استفاده از این بتن وجود ندارد. زیرا یک از ضروریات در کف سازی اجرای درزهای به صورت انبساطی و انقباضی می باشد. و گاها امکان گریز از اجرای این درزها نیز امکان ناپذیر است.

بستر اجرای آرملات باید تمیز و همچنین مستحکم باشد. و علاوه بر این نباید هیچ گونه مواد نظیر روغن و نفت و یا گرد و غبار بر روی سطح موجود باشد. از این رو نمی توان آرملات را بر روی سطوح موزاییک و آسفالت قدیمی پیاده سازی کرد. لازم به ذکر است که آرملات را نمی توان به عنوان یک جایگزین برای بتن در ساخت سازه مورد نظر دانست اما می توان میزان ضخامت آن را از بتن سازه کم کرد.