سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن |

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن چیست؟

بتن یکی از جمله مصالح ساختمانی است که در برابر سرما دارای دوام بالایی است اما با این وجود ممکن است دچار یخ زدگی شود. در واقع این مشکل ، یکی از مشکلات عمده و بسیار رایج است که در فصل سرما و زمستان می تواند فرآیند بتن ریزی را دچار مشکل نماید. یخ زدگی بتن می تواند هزینه های زیادی را به دنبال داشته باشد، که برای رفع این مشکل تنها کافی است نکاتی را رعایت نمایید.

برای این منظور شما می توانید از ضد یخ بتن استفاده نمایید. در واقع ضد یخ، شتاب دهنده فرآیند هیدراسیون در بتن است. به طور کلی شما با اضافه کردن ضد یخ به بتن ، واکنش هیدراسیون را که بین آب و سیمان انجام می شود را تسریع می بخشید. با این کار در ترکیب بتن ، گرما آزاد می شود.

علاوه بر این از دیگر ویژگی های اضافه کردن ضد یخ به بتن ، ایجاد تسریع در گیرایی بتن می باشد از این رو شما می توانید هرچه سریع تر از بتن در سازه خود استفاده نمایید. لازم به ذکر است ک ضد یخ بسته به نوع کاربرد در انواع مختلف وجود دارد. در واقع شما باید بسته به نوع کارایی خود ، ضد یخ مناسب را برای بتن انتخاب نمایید. مقدار استفاده از ضد یخ در مخلوط بتن نیز باید دقیق و مطابق با دستور العمل آن باشد. طرز استفاده از ضد یخ ها ، متفاوت است و هرکدام از آنها دارای طرز استفاده مشخصی هستند.

بنابراین با توجه به نکتی که ذکر شد شما می توانید در فصل سرما به منظور جلوگیری از یخ زدگی بتن و ممانعت از توقف فرآیند بتن ریزی ، از ضد یخ مناسب با نوع مخلوط بتن خود استفاده نمایید. استفاده از این ماده موجب می شود تا گیرش بتن سریع تر صورت بگیرد.