سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن |

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بتن مگر

بتن مگر

همانطور که در قبلا نیز توضیح داده شد بتن ماده ای است که به منظور افزایش استحکام سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بتن که ترکیبی از سه ماده آب، سیمان و سنگ دانه ها است دارای انواع مختلفی است. برخی از انواع بتن که قبلا نیز نام برده شده اند عبارتند از بتن سبک ، بتن سنگین ، بتن آماده ، بتن پیش ساخته ، بتن شفاف ، بتن مسلح و بتن معمولی. علاوه بر این انواع بتن ، نوع دیگری از بتن نیز وجود دارد که به آن بتن مگر گفته می شود.

تعریف بتن مگر

بتن با محتوای آب بالا به عنوان بتن مگر (بتن لاغر) در نظر گرفته می شود زیرا در مقایسه با سایر انواع بتن ( بتن سبک ، بتن آماده ، بتن پیش ساخته ، بتن آرمه و غیره ) دارای غلظت سیمان کمتری است. از بتن مگر اغلب به عنوان ملات بین آجرها و یا سایر قسمت های زیر ساخت برای تضمین استحکام استفاده می شود. در واقع استفاده از بتن مگر به عنوان پایه در محل هایی که سایر انواع بتن در بالای آن قرار می گیرند، ایده آل است. کاربرد این نوع بتن برای ایجاد یک سطح صاف بر روی مناطق ناهموار و یا خاک زمین مناسب است. بتن مگردر صورتی که به درستی اعمال نشود و یا به خوبی مخلوط نشود در طول زمان دچار ترک خوردگی خواهد شد. دقت در آماده سازی بتن، موجب تولید بتن مگر موفق می شود.

کاربرد بتن مگر

بتن مگر اغلب در ساخت جاده ها به عنوان پایین ترین سطح کف خیابان مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع بتن به عنوان زیر ساخت در پروژه هایی که در آنها زمین به تنهایی قادر به تامین بستر مناسب برای انجام پروژه نیست استفاده می کنند. در نتیجه بتن مگر بستر مناسب و مستحکمی را برای جاده و ساختمان به وجود می آورد. مخلوط بتن مگر به صورت پوند بر اینچ اندازه گیری می شود. در شرایط مناسب، بتن مگر مانند یک مایع جاری می شود و برای کاربردهای سبک مورد استفاده قرار می گیرد.